REGISTROVAT

Outfanatic.com

Outfanatic tě propojí s dobrými lidmi
a zážitky tě dostanou častěji do přírody.

Staňte se součástí komunity nadšenců
do sportu v přírodě, najděte si parťáky
a užijte si sportování naplno.

Zážitky

Náročnost: Vyšší
Charakter: Lesní terén, asfaltová cyklostezka

Popis

Z Trauče do Jaroměře? No vždyť je to z kopce, a jen kousek, chtělo by se říct. I po silnici se člověku do cesty postaví sem tam kopec, natož když to vezme terénem...

Od trutnovského hřbitova naskočte na modrou turistickou značku, která vás dovede po asfaltce s minimem aut k rybníkům Dolce (je tady parádní kemp). Až budete projíždět okolo rybářů na břehu, tak pozor, ať se nezamotáte do vlasců. Modrá vás provede vesnicí Staré Buky a až za nimi ze silnice odbočí doprava po úvozové cestě. Přeřaďte si na lehké převody, kopec bude prudký, dlouhý a drncavý. Odměnou ale bude drncavý trailík mezi modříny. Modrá turistická vede po polních cestách až do Dvora Králové nad Labem. I když Dvůr leží níž než Trutnov, rozhodně nepojedete jen z kopce. A taky některé sjezdy si opravdu užijete, takže se nudy na poli rozhodně bát nemusíte.

Ve Dvoře je to trochu bojovka, vymotat se městem, abyste se správně napojili na červenou turistickou značku. Když trefíte náměstí T. G. Masaryka, tak tam červenou najdete, a ta vás vyvede z města správným směrem – směr Braunův betlém. Když se dostanete mimo zástavbu, tak červená kopíruje vrstevnici souběžně s cykloturistickou trasou. Pak odbočí vpravo do kopce na Hřibojedy a zamíří na betlém. Nejsem si jistá, že je vhodný nápad jezdit mezi pískovcovými sochami na kole. Pokud tedy nespěcháte, vyšlapejte kopec a klidně se mezi barokní památkou projděte pěšky, určitě to stojí za to. Pro ty, co hltají kilometry, je tu varianta neodbočovat do kopce, ale pokračovat po cyklo trase a na asfaltce odbočit po žluté vlevo a pod kolejemi ji následovat doprava. Projedete mezi parádními pískovcovými plastikami, které jsou ale rozeseté po louce. Pěšina končí křižovatkou, zprava přichází červená z Braunova betlému, takže zatočte vlevo – po červené z kopce dolů.

Přejeďte silnici a dojedete na Stanovický most přes Labe. Kousek vlevo od vás stojí Šporkův mlýn. Červená značka kopíruje Labe po naučné stezce „Půjdem spolu do Betléma“, tak opatrně na pěší výletníky, a dovede vás až do Kuksu. Je na vás, jestli si tu uděláte zastávku a půjdete navštívit zdejší Hospital Kuks – úchvatnou barokní památku, navíc nově zrekonstruovanou anebo budete po červené pokračovat až do Jaroměře bez zastávky. Z Kuksu do Jaroměře si už moc terénu neužijete, pojedete totiž po cyklo / in-line stezce. Ale i to je docela prima cesta…

Červená vás dovede okolo vlakového nádrží až k pevnosti Josefov (až do ní vás dovede žlutá anebo zdejší ukazatele), kde můžete navštívit podzemní chodby a vůbec celou pevnost. Zrovna nedávno se tu odehrál další díl Gladiator race. Červená in-line / cyklostezka pokračuje až do Hradce Králové, ale to už není asi úplně naším cílem, když sedláme bika, že…