REGISTROVAT

Outfanatic.com

Outfanatic tě propojí s dobrými lidmi
a zážitky tě dostanou častěji do přírody.

Staňte se součástí komunity nadšenců
do sportu v přírodě, najděte si parťáky
a užijte si sportování naplno.

Zážitky

Absolvovalo: 1 lidí
Lokalita: Brdy

Popis

Třemošná je nejvýraznější kopec tyčící se nad Příbramí. Přestože výstup na ní rozhodně není úplně zadarmo, volí si její vrchol za cíl mnoho turistů. Z Orlova sem totiž dojdete za slabou půl hodinku. Dnešní běžecká trasa ale vede z Kozičína, který je o kousek níž, takže o to delší bude proběhnutí.

Když přijedete autobusem, vydejte se dál po hlavní a za chvíli jste v lese. Pokud jedete autem, nechte ho u vodárny na konci Kozičína. Místa je tu dost. Nasaďte si boty a vydejte se na trasu. Čeká vás pořádný výšvih, tak to na začátku moc nepřepalte…

Po asi stech metrech po silnici, hned, jak to bude možné, odbočte doprava na lesní cestu. Ta vás dovede až do Orlova. Ze začátku budete mírně stoupat, na zahřátí se to hodí, když se teď blíží podzimek. Na „téčkové“ křižovatce běžte zase vpravo, směrem k vesnici. Proběhnete přes parkoviště a pokračujete pořád dál podél lesa.

Přeběhněte rozcestí, na němž se odděluje žlutá značka, a pokračujte po modré naučné stezce. Ta za chvíli odbočí doleva a začne prudce stoupat. Sice možná budete mít před očima černo, ale pořád byste měli následovat modrou, která vás přes kořeny dovede až na vyhlídku Kazatelna. Kdo nenahání kilometry a vertikální metry, tak by se měl zastavit a dopřát si chvilku vydechnutí. Pohled do kraje je totiž úchvatný: pod vašima nohama se rozprostírá kotlina. Na horizontu pak můžete dohlédnout až na chladící věže Temelína nebo hřebeny Šumavy. „Zadýchaných kilometrů-chtiví chrti“ vyběhnout na ne příliš vzdálený vrchol Třemošné, a pak se na vyhlídku vrátí, aby si na vrcholek mohli vyběhnout znovu.

Výhled z Kazatelny

Jak už bylo řečeno, z Kazatelny je to na vrchol Třemošné jen kousek, a tak už moc trápení nebude, protože z vrcholu už to bude jen z kopce dolů. A protože „modrá je dobrá“, běžte zase po modré, která vás svede zhruba 100m prudkým klesáním na terásku, odkud je opět krásný výhled. Tentokrát se pokocháte hřebenem Toku (nejvyšší vrchol Brd; 865 m n. m.) a cvičnou dopadovou plochu.

Výhled na Tok

Dál je to pořád po modré, chvíli po zpevněné cestě a pak zase přes kořeny. Cesta pozvolna klesá dolů, až narazí na asfaltku k Piláku. Tu přeběhněte a dál pokračujte lesem. Odteď už pravděpodobně nepotkáte žádné lidi, ale ani žádná značka už vás nepovede. Je to jen na vás. Cestička se různě klikatí. Když ale na každém rozcestí odbočíte vlevo, nebude dlouho trvat a vyběhnete v průseku s elektrickým vedením. Pod ním se snadno vrátíte zpátky do Kozičína. Cestička se tu sem tam ztrácí a není moc výrazná, tak opatrně na kotníky!