REGISTROVAT

Outfanatic.com

Outfanatic tě propojí s dobrými lidmi
a zážitky tě dostanou častěji do přírody.

Staňte se součástí komunity nadšenců
do sportu v přírodě, najděte si parťáky
a užijte si sportování naplno.

Zážitky

Absolvovalo: 1 lidí
Lokalita: Gmunden, Traunsee, Traunstein Hernlerste
Náročnost: Totální masakr
Charakter: strmé svahy, ostré kameny, překračování kořenů
Cena: 1500
Ke stažení:

Zde

Popis

Extrémní pěší výstup na horu Traunstein u Gmunden. Lze kombinovat s via ferrata lezením.
Z východní části města Gmunden je třeba od přístavu jet po jediné silničce podél jezera Traunsee směrem na jih.
Asi po 4 km bude nalevo od vás hora Traunstein. Zaparkujte podél silnice nebo dojeďte na větší parkoviště. Asi 400m před parkovištěm je rozcestník a tabule s informací o stezce Hernlersteig. Výstup tedy zahajujete z 423m nad mořem, od jezera. Vydejte se do lesa. Asi 30 minut půjdete lesem vzhůru. Pak vyjdete z lesa a začíná opravdové dvou až tříhodinové peklo. Nečekejte upravenou cestu nebo schůdky. Ostré kameny, kořeny, strmé svahy, kamenná suť. Cesta je dobře značená a místy je natažené ocelové lano. Asi 200 až 100 m před vrcholem se budete moci vydat na ferátu.

Pěší stezka vede rovně a feráta je značená cedulí vpravo vzhůru. Obtížnost D. Stěny kolmé, feráta je zcela nová a s velice solidními železy a ocelovými trny, které vyčnívají příjemných 30 cm od skály. P

Feratisté vylezou přímo pod horskou chatou Gmunder Hutte (1691 m).

, Zde byla v neděli otevřená restaurace, je tu venkovní sezení na dvou terasách s báječným výhledem. Vidět je na Dachstein.

Dolů doporučuji sejít přes horskou chatu, kterou uvidíte na jih od vás (asi 30 minut chůze).

Jsou tu dvě možnosti. Buď sejdete pěšky po cestě, nebo slezete via ferratu zeshora dolů (prý asi 2h). Pak budete pokračovat pořád směrem dolů, přičemž sestoupíte po jižním svahu hory Traunstein k jezeru. Jakmile dorazíte k jezeru, dáte se doprava na sever a půjdete pořád podle jezera až k autu.

Také se můžete vrátit podobnou cestou dolů, s tím, že se za Gmundner Hutte vydáte asi 50 metrů na sever nahoru do svahu a pak zabočíte dolů doleva.

Asi po 20 minutách sejdete k rozcestí, kde je nástup na již zmíněnou ferátu. Pak pokračujete stále dolů, shodnou cestou zpět k autu.
Tato cesta není vůbec příjemná jít zpět dolů. Svah je extrémně strmý, po kamenech se velice nepohodlně sestupuje.

Tento zážitek čas od času pořádá cestovní, zážitková outdoor agentura SBLIŽUJEME.CZ (www.sblizujeme.cz) Agentura prodává vstupenky na lowcostové tripy a expedice. Více na mobilu +420777640202

Praktické informace

O víkendech se nesnažte zaparkovat na hlavním parkovišti, zcela zbytečné. Auto nechte mezi přístavem a hlavním parkovištěm. Z vrcholu se můžete vrátit i stejnou cestou, kterou jste přišli, což je nejkratší. Osobně doporučuji jít k horské boudě a učinit menší okruh kolem hory, tedy vrátit se jižní cestou k jezeru a pak podél jezera se vrátit k autu. Sebou si vemte ferátový set a helmu. Asi 200m pod vrcholem GmundnerHutte je feráta obtížnosti D (asi 45 minut). Od boudy se sestupuje po ferrátě dolů.