REGISTROVAT

Outfanatic.com

Outfanatic tě propojí s dobrými lidmi
a zážitky tě dostanou častěji do přírody.

Staňte se součástí komunity nadšenců
do sportu v přírodě, najděte si parťáky
a užijte si sportování naplno.

Zážitky

GPS: 50.5833981, 15.9734194 |GPS trasa ke stažení
Délka trasy: 34 km
Náročnost: Vyšší
Charakter: lesní terén, lesní cesty

Popis

Z Trutnova z parkoviště U studny projeďte tamním lesoparkem okolo bike parku Vlčka a na pojte se na zelenou turistickou, která vás dovede až k vrchu Houska.

Vrch můžete objet z obou stran, preferuji zprava - z této strany se snáz odbočuje z cyklostezky do lesa. Pokračujte do kopce. Sic tu nevede turistická značka, ale následujete trasu Po válce 1866. Přes pole okolo mohyly, kterou rozhodně nemůžete přehlédnout se dostanete na asfaltku a po ní z kopce dolů sjedete do Starého Rokytníku. Levá a hnedka pravá a po modré turistické mezi domky a pastvinami opět míříte do polí a lesů. Modrá vás převede přes kopec a sjedete po ní do obce Bohuslavice. Za mostem přes řeku Úpu sjeďte doleva (vyplatí se jet po levém chodníku), a pak najděte tu nej stezku nahoru do stráně. Loukou vede pěšinka k železniční zastávce - kdo to vyjede? Přeskočte koleje a pak se připravte, že spíš kolo potlačíte / ponesete, protože na cestě jsou schody. Vyjdete na Spodní panské cestě a odbočíte vpravo.

Po chvíli odbočuje zelená turistická značka doleva. A to je vaše cesta! Už jste dorazili do areálu Trutnov Trails a čeká vás tzv. Panský stoupák. Na jeho vrchu, až dojedete na další širokou cestu, dokonce i kdysi dlážděnou - Horní panská odbočte vlevo. Samozřejmě, pořád do kopce. Teď vás povede žlutá turistická, a to až do depa TT.

Projeďte kozím trailem (kdo má čas a sílu si může samozřejmě dát trailů víc) a napojte se na červenou turistickou značku, která vás přes louku, les kopec a sjezd dovede do Markoušovic a odtud povede na hřeben nad vámi. Teda na první odbočce (když se přiblížíte lesu) odbočce vlevo po modré cykloturistické. Opět to bude docela strmě do kopce. Ale až tohle zdoláte, budete na nejvyšším bodě dnešního výletu!

Na křižovatce odbočte vlevo, čapněte zelenou značku a až budete míjet rozhlednu, můžete se jít porozhlédnout po kraji. Zelená vás pak dovede k pěchotnímu srubu "Na Pahorku", taky stojí za obhlídku. A až se vynadíváte, jeďte dál po zelené. Ze začátku je cesta příjemná, lesní, později začne víc klesat a mohou se objevit doslova bazény přes celou trať, tak pozor na ně. Postupně se bude cesta víc a víc svažovat až zelená pravoúhle odbočí poprava dolů - máte dvě možnosti: ti, co chtějí adrenalin jedou po zelené dolů, ti, co se bojí, mohou jet po široké cestě. Potkáte se dole na silnici v Petříkovicích.

Až z lesa vyjedete na silnici, odbočte vlevo a už si chystejte siťovku na ryby. Sádky nejsou přímo ve vsi, ale kousek za ní, určitě to nemůžete minout (většinou tam stojí dost aut). Nechte si vylovit co chcete a pak po silnici upalujte k Trutnovu. Podle Úpy pak vede cyklostezka, abyste nemuseli po hlavní silnici. Parkoviště U studny je bohužel na kopci a na levém břehu řeky (směr Praha)...

Mně trasa trvala asi 2 hod.

Praktické informace

Vybrat si můžete z různých sladkovodních ryb: kapr, pstruh, amur, skoro cokoliv. Rybu vám i zabijí a vykuchají, pokud si to budete přát anebo vám ji dají živou.
Ceny příznivé, kvalita určitě jiná než mražené cosi v supermarketu.
Např. pstruh 140 Kč/kg
Otevírací dobu si raději ověřte: +420 499 841 787

Rozhledna je přístupná po celý rok bez omezení i bez vstupného.