REGISTROVAT

Outfanatic.com

Outfanatic tě propojí s dobrými lidmi
a zážitky tě dostanou častěji do přírody.

Staňte se součástí komunity nadšenců
do sportu v přírodě, najděte si parťáky
a užijte si sportování naplno.

Zážitky

GPS: 51.4976, 14.1297
Délka trasy: 15
Náročnost: Nízká
Charakter: Jezero, bruslení po stezkách, cyklistika, plavání
Dobré pro děti: Ano
Cena: 600

Popis

Zážitkový lowcost trip do oblasti Lužických jezer Německu - celodenní in-line bruslení, workshop lukostřelby, zábava a relax na pláži

Loni jsem poprvé objevil Lužická jezera, která jsou ideální pro nadšence in-line bruslení či pro cyklisty.

V sobotu v 6:00 ráno jsme vyjeli z Děčína. Za 100 minut jsme dorazili do Geierswalde. Je to asi 145 km. Bylo teplo, někteří si šli zaplavat do jezera, čtyři lidé měli zájem si zastřílet z luku na terč a tak si složili sportovní luk a stříleli proti písčité duně do terče. Lukostřelba byla super a jezero bylo teplé. Asi po hodině dorazilo auto s druhou skupinou. Obuli jsme si brusle, ujistili se, že v batůžcích máme svačinu a pití a vyrazili vstříc novým dobrodružstvím. Všechny jezera jsou lemována hladkými stezkami, na které nemohou jezdit auta. Bruslení či jízda na kole je proto bezpečná.

Rozhodli jsme se pro okruh z Geierswalde kolem jezera Partwitzer See a kolem Sedlitzer See. Po cestě jsme narazili jen na jeden svah, krajina je to rovinatá. Kolem oběda jsme projížděli městečkem Kleinkoschen, kde jsme si sedli na zahrádku a dali si poctivý německý vepřový řízek s bramborem a pivečko za 10 Euro. Vraceli jsme se kolem slavného majáku (městečko Geierswalde), ve kterém je moc pěkná restaurace. Ten den jsme ujeli asi 35 km. Vzhledem k enormnímu teplu jsme všichni byli kolem 16 hodiny celkem vyřízení. Po cestě jsme viděli čtyři jezera.

Večer jsme auty přejeli k jednomu odlehlému místu na břehu jezera, kde bylo ohniště, v lesíku jsme si nasbírali dříví a udělali oheň. Opekli jsme si buřty, tu noc jsme přespali ve stanech. Druhý den jsme se rozhodli strávit na pláži v Geierswalde. Pláž je dobře vybavená. Mají zde bary, restauraci, nekolik stánků s občerstvením, prodávají zmrzlinu, půjčují lehátka i vybavení do vody, lodě, šlapadla, mořské kajaky a kánoe. Voda v jezerech je velice silně železitá, voda chutná velice kysele, není však vůbec závadná, jde jen o chuť.

Na jezeru Sedlitzer má být přívoz na druhou stranu, v době, kdy jsme tam byli však nefungoval, tak na přívoz/malý trajekt raději nespoléhejte.
Parkování najdete snadno. Asi za 2 Eura můžete celý den parkovat nedaleko hlavní pláže u Geierswalde See, je zde autokemp, travnatá plocha, parkovací automaty.

21.5.2016 pojedeme znovu na lužická jezera. Bude se jednat o veřejný otevřený lowcostový trip, každý se bude moci přidat. Sebou plavky, svačinu, spacák, brusle, popřípadě kolo.

Více info o pořadateli http://sblizujeme.cz ; info@sblizujeme.cz ; +420777640202

Sraz bude před vlakovým nádražím v Ústí nad Labem, ulice U Nádraží; GPS: 50.6594875N; 14.0445764E; Vzdálenost od Ústí nad Labem 1h 45 minut, přibližně 165 km.

Návrat v neděli 22.5.2016 v 20:00h do Ústí nad Labem. Cena pouze 600 Kč.
Cena jedné noci v autokempu: minimálně 3,50 + 3 Euro. Pro účast je nutné na www.sblizujeme.cz zakoupit vstupenku.