REGISTROVAT

Outfanatic.com

Outfanatic tě propojí s dobrými lidmi
a zážitky tě dostanou častěji do přírody.

Staňte se součástí komunity nadšenců
do sportu v přírodě, najděte si parťáky
a užijte si sportování naplno.

Zážitky

Délka trasy: 35 km
Náročnost: Střední

Popis

Je pondělí ráno a my vyrážíme na zastávku skibusu. Všude kolem je jaro. Lidé chodí jen v mikinách a tráva se zelená. S lyžemi v ruce si připadám trochu jako idiot. Na internetu sice všichni píšou, že podmínky na Jizerské magistrále jsou výtečné, ale když se kouknu kolem sebe, tak se mi tomu nechce moc věřit.

Nasedáme do skibusu a vyrážíme směr Bedřichov. S přibývající nadmořskou výškou se začíná objevovat sníh a za každou serpentinou silnice je ho víc a víc. To mě uklidňuje, takže se už těším, jak se sklouzneme. Na stadionu krásně svítí slunko a sníh se hezky třpytí. Co víc si přát.

Sníh je z noci pěkně zmrzlý, takže to jede jak po másle.Teda na bruslení. Klasici si na skluznici rozpatlávají klistr a v prudších stoupáních se dost trápí. Na zahřátí nás čeká kopeček k rozcestí U Buku. Ten nás teda opravdu zahřál, takže nahoře hned sundavám bundu. Dál je to z mírného kopečka až k rozcestí Blatný rybník. Odtud nás čeká 5,5 km dlouhé stoupání až na Rozmezí.

Před Čihadlama

Tento kopec je sice dlouhý, ale zato mírný, takže se dá v pohodě zvládnout. Zhruba za první třetinou si dáváme pauzu na tyčinku a já si sundavám další vrstvu oblečení. Přeci jen sluníčko stále peče a většina kopce je před námi.

Z Čihadel se vezeme krásně z kopce na Smědavu. Kousek před Smědavou se odděluje trasa Jizerské 50. My si dnes však dáváme jen její část, takže pokračujeme rovně do hospody. Lívance s borůvkami nás opět nabijí energií, abychom zvládli prudké stoupání zpátky na Čihadla.

Zvolili jsme tento směr, protože stačí chvíli přetrpět kopec, a pak už se zase vezeme hezky po rovince prakticky až na Čihadla. Zde si nasazuji bundu. Dál nás totiž čeká 7 km z kopce až k bufetu na Hřebínku. To je krása jak ty kilometry přibývají.

Zážitek:23km běžkařská trasa přes nejvyšší kopec Brd a bunkry na Jordánu

Na Hřebínku jedna rychlá Kofolča a pokračujeme dále přes Olivetskou horu. Je to spíš kopec než hora, takže jsme na vrcholu coby dup. Dolu už je to ale jinačí sešup. Maximálka 45 km/h. Dále pokračujeme stále po trase Jizerské 50 na Vládní a dále k rozcestí U Nové louky. Zde se okruh uzavírá a na stadion se vracíme stejnou cestou. Jsou už skoro čtyři hodiny, ale sníh je stále hezky tvrdý. I přesto, že na něj celý den pražilo slunko.