REGISTROVAT

Outfanatic.com

Outfanatic tě propojí s dobrými lidmi
a zážitky tě dostanou častěji do přírody.

Staňte se součástí komunity nadšenců
do sportu v přírodě, najděte si parťáky
a užijte si sportování naplno.

Zážitky

Lokalita: Šumava, Boubín
Délka trasy: 19,5 km
Náročnost: Nízká
Charakter: převažuje asfalt, místy terénní úseky
Dobré pro děti: Ano

Popis

Od trasy jsme si hodně slibovali, ale nakonec docela zklamání. Možná v létě by byla zajímavější, ale teď v zimě nic moc. Nebyly vidět žádné zajímavé stromy ani kořeny, prales vypadal jako běžný "neuklizený" les. Popadané zasněžené stromy, jinak nic extra. Vyhlídka z rozhledny byla ale moc hezká.

Trasa vede od Idiny Pily po zelené až na rozcestí "Na Křížkách", kde odbočíte doleva na červenou, po které půjdete přes rozhlednu až na rozcestí "Boubínská cesta - sever". Tady se dáte doleva na modrou a na "Basumských loukách" opět doleva na zelenou, po které se vrátíte k autu.

Obecně je zajímavá v podstatě jen východní polovina trasy, tj. od Idiny Pily přes rozhlednu až na rozcestí "Boubínská cesta - sever". Tady jsou pěkné terénní úseky, hezké jezírko a pohledy do pralesa. Pak už je to ale jen nudná, monotónní, šíleně dlouhá asfaltka. Mít tu kolo, ubíhalo by to rozhodně rychleji. Pěšky to bylo dolů fakt dlouhé.

Když už píšu o tom kole, tak příště bych ho rozhodně zvolila raději než chůzi nebo běh. Na kole bych ale okruh jela v opačném směru, tedy po nudné asfaltce nastoupala nahoru a pak si užila parádní terénní sjezdy zpátky k autu. Pro kolo bych asi zvolila i vyšší hodnocení trasy, aspoň 70 %.

Praktické informace

Parkoviště je na začátku trasy (u Idiny Pily).

Obecně je trasa lepší na bike než pěší či běh. Na kole doporučuju jet ji po směru hodinových ručiček.