REGISTROVAT

Outfanatic.com

Outfanatic tě propojí s dobrými lidmi
a zážitky tě dostanou častěji do přírody.

Staňte se součástí komunity nadšenců
do sportu v přírodě, najděte si parťáky
a užijte si sportování naplno.

Zážitky

Délka trasy: 15 h / 14 km / 4 200 m
Náročnost: Střední

Popis

Přechod tohoto nádherného hřebene začíná na parkovišti Ramsau-Wimbachbrücke ve výšce 624 m n. m. Protože tři hlavní hřebeny Hocheck, Mittelspitze, Südspitze jsou ve výšce 2 651 m, 2 713 m a 2 712 m n. m. a mezi nimi horolezci několikrát ztrácí nastoupané metry a délka ferraty je více jak 2,5 km dlouhá, rozdělení tohoto přechodu na 2–3 dny je rozumná volba. Samozřejmě, horolezci s výbornou fyzickou kondicí si mohou tuto parádu švihnout za pouhý den.

Náš přechod byl však plánován na již zmíněné 2–3 dny. Už jen proto, že naše skupina čítala 9 osob a bylo jasné, že takhle veliká skupina bude na ferratách, oproti 2 až 3 lidem jako velryba.

První den

Ihned po dopoledním příjezdu na parkoviště u Ramsau  jsme pobalili věci a vyrazili na chatu Watzmannhaus, která leží ve výšce 1 928 m. Tento výstup k chatě nám trval asi 4 hoďky. Těchto bezmála 1 400 m výstupu jsem se maličko obával, ale naštěstí jsme byli všichni velice slušně fyzicky připraveni, takže jsme se akorát příjemně zahřáli a natěšili na další den, až se konečně pustíme do skal.

Druhý den

Vstávačka v 5:45. Někteří z nás spali v chatě, jiní bivakovali venku. Přestože jsme všichni vstali na čas, projevilo se množství lidí a od chaty jsme vyráželi až v 7:20. Prvních 700 výškových metrů až na první ze tří vrcholů Hocheck (2 651 m) bylo bez ferraty. Až u něj jsme se oblékali do sedáků a VFsetů.

A pak to začalo… Nahoru dolů, nahoru dolů, nahoru dolů. Na druhém vrcholu Mittelspitze (2 715 m) jsme byli po 11 hodině. Na třetím vrcholu Südspitze (2 712 m) jsme stanuli ve dvě odpoledne. Celý hřeben jsme nechali za sebou asi v 6 večer. Odpočívali jsme v údolí, někteří z nás na tom začínali být po těch skoro dvanácti hodinách fyzicky mizerně. Chatu Wimbachgrieshütte ležící v nadmořské výšce 1 326 m jsme měli takříkajíc na dohled. Dorazili jsme k ní. A nakonec navzdory únavě většiny z nás i mé upozornění, že máme před sebou ještě skoro 12 km, jsme se hromadně rozhodli, že to dotáhneme až na parkoviště k našim autům.

K autům na parkoviště jsme dorazili po dvou úmorných hodinách v půl desáté v noci. Nadávky, kterými sami sebe moji kamarádi častovali, že se nerozhodli zůstat na chatě, během těch posledních 2 hod treku tady opakovat nebudu. Když to někdo z vás absolvuje stejně, uslyšíte sami sebe (haha). Za asi 15 hod jsme ušli sic pouhých 14 km, ale nastoupali jsme 4 200 m...