REGISTROVAT

Outfanatic.com

Outfanatic tě propojí s dobrými lidmi
a zážitky tě dostanou častěji do přírody.

Staňte se součástí komunity nadšenců
do sportu v přírodě, najděte si parťáky
a užijte si sportování naplno.

Zážitky

Detail zážitku

Circumnavigation otok Krk na seakajaku

80 %

1 hodnocení

Warning: Illegal string offset 'name' in /data/www/outfanatic.com/www.outfanatic.com/content/zazitky-detail.php on line 503
Autor: Iáček|11 vložených zážitků
Charakter: volné moře
Dobré pro děti: Ano

Popis

4 dny pádlování na seakajaku, 126 km na moři, 1 pizza a spousta prima zážitků...

Balíme a vyrážíme na pádlovačku do Chorvatska. Dlouho jsme zvažovali kam vyrazit. Nakonec jsme se rozhodli pro ostrov Krk, nakoukáme Google Earth a vytipujeme, kde bychom mohli nechat auto, zatímco budeme pádlovat. Zaparkujeme v malém přístavu ještě na pevnině, abychom nemuseli platit mýto na most.

Vyplouváme hned ráno, jsme sice z noci v autě nevyspalí, ale není čas ztrácet čas - nejsme si jistí, že ostrov stihneme obepádlovat. Jedeme tedy na těžko a vezeme si všechno s sebou...

Moře je jak zrcadlo

1. den: odpádlujeme asi 25 km (cca 4 hod čistého pádlování), to na začátek stačí. Spíme poblíž městečka Vrbnik.
2. den: vyplouváme ze zálivu, kde jsme na noc zakotvili a zjišťujeme, že fouká jak o život (cca 13 m/s) a vlny jsou víc jak metr vysoké. To riskovat nebudeme, otáčíme a pádlujem do Vrbniku. V parádní lagunce s tyrkysovou vodou, kde je jedna z městkých pláží, necháváme lodičky, berem jen cennosti a vyrážíme do city. Podaří se nám sehnat podrobnou mapu ostrova, nakoupíme nějaká vína a dáme pizzu. Po poledni vítr padá, takže rychlá koupačka a hurá do pádel. Na konec odpádlujeme asi 15 km (nějaké 2,5 hod). Kotvíme v nádherné zátočině, kde bývala vesnice. Ruiny kostelíka momentálně slouží ovečkám, ale úplně se tu nemodlí... Než zapadne slunce, vyběhneme na hřeben (je tu i turistické značení), pokoukáme po okolí, kam pojedeme druhý den a tradá na véču.

3. den: Budí nás ovce a kozy, co nám běhají za hlavami. Balíme a po snídani vyrážíme na další plavbu. Moře je klidné jak zrcadlo, takže jsme rádi za každou čeřinu, ať je trochu změna... V Punatu nabíráme čerstvou vodu, dáme ke sváče kýbl zmrzliny a vyrazíme najít nějakou pěknou postel. Povedlo se. Se 34 km v rukách budeme spát na skále hned u moře. Jen zas ten měsíc mi svítí do postele a nenechává mě poklidně spát (chacha).
4. den: Sluníčko mě (na rozdíl od spáčů) budí brzo a sotva vykouknu ze spacáku, co nevidím: DELFÍN! parááda, to je krásné ráno, to bude prima den!

Delfín

Při pohledu do mapy si nejsem jistý, že se nám podaří celý ostrov obepádlovat. Tak uvidíme: Že skupina je už unavená se projevuje při hledání místa na sváču. Když do námi vyhlídnuté zátočinky (není jich po cestě nazbyt) vjel člun se dvěma opálenejma frajerama teplejšíma než to horké slunko, a někteří nechtěli ctít pravidlo prvního a jiní především odmítali sdílet zátočinu s takovou společností. Nakonec jsme tam bukvice zanechali osamotě a na oběd popojeli o kousek dalej. Větším městem po cestě byla Malinska. Vyloďujeme se na břeh a s už hodně unavenou dámou čekám u lodí, zatímco zbytek skupiny šel protáhnout nohy do města a koupit něco k snědku. Večer se pomalu blíží (je asi 5 hod odpoledne) a k mostu je to ještě docela daleko.
Ve městě stejně spát nemůžeme, takže po odpočinku a sváče vyrážíme hledat nějaký místo na přespání, jenže nemůžeme najít místo ani na vyčůrání... Na konec se prostě hecneme a okolo místní čističky odpadních vod se blížíme až k Rijece na dohled - dokázali jsme to, k autu to máme jen za roh.

Noční Rijeka

Už je docela tma. Nacházíme prima místečko na kemp. Po 40 km v rukách a 7 hod v lodi je většina mrtvá. Ti svěžejší pro ty ostatní připravují pořádnou véču a hurá na kutě.
5. den: ráno dáváme pořádnou snídani a užíváme si poslední "tempa" k autu. Za půl hodky jsme v přístavu, nakládáme lodě a vyrážíme ku domovu.

Pod mostem z pevniny na ostrov - povedlo se!

Bylo to super, krásné, parádní, přínosné, díky všem, hl. WOK-outdoor.cz, který tenhle zájezd organizoval