REGISTROVAT

Outfanatic.com

Outfanatic tě propojí s dobrými lidmi
a zážitky tě dostanou častěji do přírody.

Staňte se součástí komunity nadšenců
do sportu v přírodě, najděte si parťáky
a užijte si sportování naplno.

Zážitky

Charakter: klidná voda
Dobré pro děti: Ano

Popis

S Honzou jsme měli naplánovanou Mikulášskou jízdu na seekajakách. Nějak se to sešlo a Honza mi psal, že je na víkend pěkná předpověď a jestli to tedy neuskutečníme o víkendu. Moc jsem předpovědi nevěřil, ale nechal jsem se ukecat (naštěstí).

Začalo tedy plánování půjčení kajaků odvoz atd. Na pátek jsme dostali ředitelské volno, což mi přišlo hodně vhod. S myšlenkou na to, jak bude v pátek hromada času, domluvil jsem si ještě s Martinou slackline. Mé plány mi však překazil tatík, který byl „naštvaný“, že jsem mu neřekl, ať jede s námi (ale já mu to určitě říkal – no fakt). Doplnil mi plány na pátek o přidělávání plechů v garáži. Ok v pohodě, s Martinou se dohodnu o hoďku déle a Honza říkal, že přijede po obědě. Ani nevím jak to přišlo, ale lajnu jsme nestihli, a tak se Marťa projela aspoň s námi k Orlíku, kde jsme nasedali.

Říční kilometr 154, místo našeho nasednutí. Společná fotka a už naše lodě odrážíme od břehu. Než jsme se pořádně seznámili s našimi kajaky byli jsme na Kamýku (134). Vytáhli jsme naše lodě a začali je přidělávat na kolečka, když v tom nám jeden děda povídá: „ Klucí, ale tam není žádná voda tam budete drhnout.“ Převezli jsme lodě pod hráz, kde vody bylo hodně a naše pádla začali čeřit vodu směr Slapy. Začalo se stmívat, tak jsme zastavili na večeři. Po vydatné večeři jsme opět odrazili naše lodě od břehu a už za šera vyrazili dál. Když byla tma a my nevěděli jestli jedeme do zátoky nebo jen do zatáčky byl čas na GPSku, kterou jsem sebral sestřičce. S trochou obtíží jsme se orientovali alespoň tam, kde bude příští zatáčka. Říkal jsem Honzovi, že vím o perfektním místě na spaní na Častoboři, kam jezdíme na potápěčský tábor. Proto jsme pádlovali dál. Když bylo už devět, začal jsem se obávat, že už jsme to přejeli. Na GPSce jsem vytipoval místo, kde by to mohlo být. Říkaljsem si, že když to tam nebude, tak to zapíchneme na prvním vhodný místě. Nevím jestli štěstí nebo můj „perfektní“ orientační smysl byl příčinou dojetí do Častoboře. Vynesli jsem si lodě do jídelny a pod střechou rozhodili spacáky.

O perfektní snídani se postaral Honza. Vynikající palačinky s nugetou nám dodali energii na další den pádlování. U Živohoště jsme potkali bandu kajakářů čítající deset možná víc kousků. Honzovo vyprávění o delikátní kachničce na Slapech mi dodávalo sil a já hrabal jak parník. Na Slapech (91) jsme na kolečka přivázali obě lodě a dovezli je před hospodu, kde jsme si vychutnali kachničku. S kachnou v břiše se nám dál nechtělo, ale přesvědčili jsme se. Kilometrové přenášení dalo zabrat nejenom nám, ale i našim kolečkům, která v půlce vypověděla službu a vypadala, jak když je přejel parní válec. S trochou improvizace jsme lodě dotáhly až k vodě a vyrazili po Štěchovické přehradě. Poetické údolí, kterým se zde Vltava vine jsme si náramně užívali. Vysoké skály, překrásné chatky ve stráních, blyštící se hladina, nejsem žádný poeta, takže vám to nedokážu tak nádherně popsat, jak jsem to cítil, ale byla to prostě nádhera. Při pádlování jsme si představovali peřeje hluboko pod námi, Svatojánské proudy, škoda, že si je už nikdy nesjedeme. Za soumraku přijíždíme ke Štěchovické hrázi (84). Poměrně krátké přenášení nám ztížila rozdělaná cesta. Když jsme zadýchaní dotáhli lodě až dolu, šli jsem se zeptat cápka, co nahoře něco montoval, jestli neví na které straně je propust ve Vraňský hrázi. Říkal, že neví, ale se starostí nám oznamoval, že je to tam docela volej. Asi si nevšiml, že jsme přijeli po přehradě. Ve Štěchovicích jsme se stavili na vynikající zmrzku a naše pádla opět prořízla vodní hladinu. Po tmě jsme hledali místo na spaní. Nejvhodnější nám přišel soutok se Sázavou. Postavili jsme stan, uvařili večeři, našli žížaly a nahodili. Čekání na rybu jsme si zpříjemnili kartami. Chytili jsme bohužel jen malou plotici nebo co to bylo. Proto jsme raději šli spát.

Ráno nás probudilo sluníčko a my rozespalýma očima koukali, jaké jsme si to vlastně vybrali krásné místo na spaní. Po pravé ruce sluneční odraz od vod Sázavy, po levé ruce mohutná řeka Vltava a uprostřed toho delikátní palačinky od Honzy. Co víc si přát? Dnes jsme trochu déle pospávali, a tak na vodu vyrážíme také déle. Přenášení Vraňské přehrady (74) zvládáme už jako ostřílení borci a v krátkém rukávu se zatínají naše svaly pod záběry směrem ku Praze. Kousek před Prahou potkáváme „fofrníka“ , který obdivuje naše lodě a s poznámkou kevral je kevral nám ujíždí. To nás samozřejmě nemůže rozházet a za chvíli jsme na soutoku s Berounkou říční kilometr 63. S jednadevadesáti kilometry v rukou vyrážíme ještě proti proudu. Naší představu, že to moc nepoteče jsme rychle zapomněli. Poté co jsme pracně vypáglovali pět metrů a při pokusu o podrbání jsme o deset zcouvali, jsem si další drbání rozmyslel. Asi po 2-3 km pro nás akorát přijela sestřička. Navázat lodě a s dobrým pocitem po povedeném víkendu frčíme domů.

Mapa

zpevnickova| 06.04.2017 |

Komentáře

08.12.2015 15:04| Sharky

Perfektní trip, škoda že nemáte víc fotek z vody. I to stanování vypadá úplně jak někde v opravdický přírodě. Taky koukám, že z drsnýho WW paddlera se pomalu stává seakajakář vyhledávající především voleje. Že by se blížila dospělost nebo jiná životní komplikace? :-)

Re: Sharky

08.12.2015 17:19| Kuba V.

Dospělostí bych to nenazýval. Je to spíše takové experimentování. Navíc se tento zážitek datuje k LP 2010. Každopádně dobrej zimní trénink.

08.12.2015 20:37| Iáček

Na vodě se blbě fotí :)

Re: Iáček

09.12.2015 11:16| Michal T.

Tady nemůžu souhlasit, na vodě se fotí úplně v pohodě i ve větších vlnách. Variant je spousta, třeba vodotěsný foťák se dá připnout na loď nebo na vestu. Větší foťák může být ve vodotěsném pytlíku nebo drybagu a stačí ho jenom vytáhnout a pak zase uklidit. Já takhle fotil i na moři se zrcadlovkou a šlo to, jen je to někdy trochu pruda.

Re: Michal Tyl

09.12.2015 12:28| Iáček

No ale sám říkáš, že je to trochu pruda :)

Re: Iáček

09.12.2015 12:56| Michal T.

Jen s velkým foťákem. S malým je to jen cvak cvak. A s tím velkým už fotky stojí za to, zvlášť když focení člověka baví.

Re: Michal Tyl

09.12.2015 13:29| Chrrr.

Jj, na klidné je to v pohodičce, ale ve vlnách zrcadlo fakt nevyndavám...

11.12.2015 13:28| takyKuba

Ahoj Kubo, myslíš že tuhle trasu je schopný přežít i někdo, kdo na seakajaku moc nejezdí? Hrozně mě to zaujalo, ale nevím, jestli si na to můžem jako amatéři troufnout. Jednou jsme absolvovlai jízdu na seakajaku z Prahy do Mělníka, ale to byl jeden den a dalo nám to docela zabrat. Je někde nějaký zásadnější problém, nebo jde jen o to to prostě upádlovat?

Re: takyKuba

11.12.2015 16:40| Kuba V.

Ahoj, jsem rád, že jsem tě inspiroval. Jak říkáš jde jen o to to upádlovat. Jediný problém by mohlo být přenášení slapské hráze. Je to opravdu daleko, takže to chce nějaká kvalitní kolejda a nejlépe na každou loď jedny. Ne takový vehikl co jsme měli my.

Jinak pokud si v pádlování moc nevěříte, tak vyrazte už ráno a budete to mít o dost snazší. První den jsme totiž upádlovali nejvíce kilometrů a to jen za odpoledne. Tady máš místo prvního spaní na Častoboři http://www.outdoormapa.cz/link.php?x=49.7344&y=14.3614&z=19

To je asi tak všechno, příjemný výlet a pak dej vědět jak jste to zvládli.

Hledat

Kdo je na Outfanatic.com (3 931 lidí)