REGISTROVAT

Outfanatic.com

Outfanatic tě propojí s dobrými lidmi
a zážitky tě dostanou častěji do přírody.

Staňte se součástí komunity nadšenců
do sportu v přírodě, najděte si parťáky
a užijte si sportování naplno.

Zážitky

Náročnost: Vyšší
Charakter: Většinou terén, větší převýšení

Popis

Parádní lokální trail s velkým převýšením dostupný přímo ze srdce Vysočiny - malebného městečka Ledeč nad Sázavou. Běží se okruh s pár asfaltovými úseky, ale většinou terénem až na místní dominantu kopec Melechov. Okruh spojuje pěkné náměstí (s pěknou hospodou), prohlídku okolních vesniček, terénní stoupání i klesání, zavřenou rozhlednu a krásnou trasu podél Stvořidel.

Vyrážíte z náměstí po červené na jih a červené se držíte po celý asfaltový úsek až na turistické rozcestí, kde se odpojíte a začnete prudce stoupat po zelené. Pozor, je tady snadné nechat se zlákat výraznou cestou, po které vede červená. Zelená ale hned po pár metrech uhne doprava po málo znatelné cestičce do kopce.

Tady vás čeká prudší terénní stoupání a pak další terénní úsek mezi poli do Mstislavic. Odtud zase terénem nahoru a stále nahoru a nahoru. V jednom nejasném místě uhýbá cesta před statkem doleva a značení je špatné, tak pamatujte, že tady máte jít podél plotu rovně a doleva neuhýbat. Každopádně ať už poběžíte kudykoliv, směr nahoru vás dovede až na Melechov.

Celkové převýšení je skvělých 520 metrů. Nahoře odměna v podobě melechovské rozhledny, která bohužel bývá zavřená. Vlastně z kopce není kvůli stromům nic vidět, ale to nevadí. Z kopce poběžíte celou dobu až k Sázavě po žluté a jde o jeden z nejhezčích terénních běhů v okolí. Tady se napojíte na červenou a běžíte zpět podél Sázavy.

Může se hodit

Celý okruh zabere průměrnému běžci tak hodinu a půl.

Varianta je protáhnout si trasu až do Foglarovy sluneční zátoky, kde je i Foglarův památník (upřímně ale o nic nepřijdete, když je vynecháte).

Trasa je zajímavá i turisticky, jen s terénním kočárkem je tam pár nepříjemných míst, zvlášť v oblasti Stvoidel. Na kolo už je terénní místy stoupání jen pro otrlé, ale dají se vymyslet varianty a sjezdy jsou úžasné.

Kousek za centrem je podél Sázavy několik kilometrů krásné asfaltové cyklostezky, kde se dá pěkně zajezdit na in-linech, kolečkových lyžích atd.

Mapa

Recenze

Pavlína| 05.12.2015 |

Petra Novotná| 05.12.2015 |

Super trasa, jedna z nejlepších v okolí a je z ní možno udělat hromadu variant pro horáka i běhání.