REGISTROVAT

Outfanatic.com

Outfanatic tě propojí s dobrými lidmi
a zážitky tě dostanou častěji do přírody.

Staňte se součástí komunity nadšenců
do sportu v přírodě, najděte si parťáky
a užijte si sportování naplno.

Zážitky

Detail zážitku

Bike trip okolo Spray Lakes (Canada)

100 %

1 hodnocení

Warning: Illegal string offset 'name' in /data/www/outfanatic.com/www.outfanatic.com/content/zazitky-detail.php on line 503
Autor: Chrrr.|38 vložených zážitků
Náročnost: Totální masakr
Charakter: Divočina

Popis

Z Canmore ke Spray Lakes je to coby kamenem dohodil, teda aspoň podle mapy. Je pravda, že jen ten kopec za barákem bude fuška (500 výškových metrů asi na 3 km), ale jedééém, jedéém tu louži objet na biku, tak vejlet na 3–4hodky. Vyrážíme tedy do kanadské divočiny u hranic Alberty s BC do Kananaskis Coutry, kde ani telefony nemají signál…

Grassi Lakes

Nejdřív nahoru k Nordic Centre, pak nad Grassi Lakes s úchvatnou tyrkysovou barvou a pak ještě o kus výš k horní nádrži zdejší přečerpávací elektrárny – Whitemans Pond. Vede tu sice silnice, no gravel, takže bike na místě. Jen když jede okolo auto, tak je člověk nalokaný prachu. Whitemans Pond leží v průsmyku mezi East Rundle Peak (2 530 m), který se jako hřeben Rundle táhne SV směrem do Banffu, a Ha Ling Peak (2 408 m).

Spray Lakes

Divočina

Ať nám auta nepráší do nosu, tak sjíždíme na „double track“, který vede paralelně se Smith Dorian Trail (gravelová silnice), který by nás dovedl na hráz Goat Pond na druhém břehu nádrže než vyjedeme. Je to delší, za to horší cesta, ale úplně úžasňáková divočina, kdy nevíte, jestli ten medvěd vyleze teď anebo až za dalším stromem. Okolo přenádherné smrky, lišejníky… Valíme to, co to jde stále po tomhle břehu, není kam uhýbat, cesta je tu jen jedna. A na ní nás občas překvapí kameniště, které se tu vyrobilo po bleskových povodních, jako kdyby ty balvany spadly přímo z nebe (když jsem touhle cestou jela před povodněmi, kameny jsem přenášet nemusela…).

Kdesi v divočině

Spray Lakes

Konečně jsme na hrázi Spray Lakes, obrovské jezero s průzračnou vodou ze všech stran objímané horami. Není na co čekat, jedeme dál, čas kvapí jak splašený. Těšíme se na mapou avizovaný Canyon a Turbulent Waterfall. Mezitím ale potkáváme ohořelý les, to je tady v Kanadě docela běžný jev, že krásný smrkový les je vystřídán lesem zuhelnatělým. Cesta je zatím pořád double track, takže žádná extra trialová divočina, nicméně nikdy nevíš, co přijde a aspoň to pěkně odjíždí. Když kde se vzal, tu se vzal méďa. Krásný černý, tak roční mládě. Jenže, než stihneme zareagovat a vytáhnout foťák, je pryč. Za pár zatáček dál před námi do mlází prchá dvojice losic…

Zuhelnatělý les

Canyon Dam

Pořád nechápu, kde je ten kaňon, už bychom u něj měli být, říkám si. Až vyjedeme z poza rohu úpatí Mt. Nestor a přijedeme na jakousi hráz, otevírá se před námi krásný kaňon, který se táhne právě podél téhle hory. Pár fotek a jedeme dál. Ups, končí double track a už jen singl, někdy skoro je les… hned za hrází nás čeká taková trialová prověrka. Kdo projede creekem a vyjede i na jeho břeh a kdo musí tlačit a prohraje? Myslím, že jsem to tenkrát zvládla, yuchů.

Turbulent Waterfall

Tak je fičíme dál k Turbulent Waterfall. Od Canyon Dam to není moc daleko a i když jedem singlem a lesem, tak to uteče rychle. Viděla jsem spoustu vodopádů, ale tohle je naprosto diametrálně jiné. Voda padá možná 2–3 m, no v kaskádě to asi bude trochu víc, ale točí se tam krásné víry, opravdu turbulent.

Podle mapy jsme už skoro na konci jezera, pak se náš švih přehoupne do té kratší druhé poloviny. Jenže při pohledu na čas se nám trochu protáčejí panenky: 2,5 hod čistého času šlapání, to asi nestihneme, jak jsme chtěli. Vracet se nebudeme, to rozhodně ne, ale také víme, že vlastně pořádně nevíme, jak ten konec tam vypadá, jak se tam dá nebo nedá přejet (podle mapy i kamarádů, to jde určitě) přítok do reservoáru.

Kanaskis Country

Povedlo se nám trochu zabloudit a sjet z cesty do tajgy, kam snad člověčí noha nevkročí, vybělená losí lopata taky mluví za své. Občas visím na větvi křoví, ale našli jsme se a pokračujeme zdárně dál. Jsme na konci jezera a dostavuje se takový ten pocit, že vlastně jsi už chtěl bejt touhle dobou doma a místo toho jsi v polovině! Ano jsme v polovině výletu a máme našlapané 3 hod tvrdé práce. Zpět sice pojedeme po druhém břehu, kudy vede „silnice“ Smith Dorian Trail, ale o to víc to bude na morál. A také že bylo. Prašná gravelová cesta není moc komfortní, navíc se občas zvedne do výšky nad jezero, takže kopec nahoru. Z Nordic Centre to dolů pošleme Yoghurt Soft Trailem a domů dorážíme po 6,5 hod úplně zničení, ale nabažení krásnou přírodou…